بازی Ride4

9
امتیاز Steam
5
امتیاز Idealo

بازی در یک نگاه:

RIDE 4 پس از عرضه با استقبال طرفداران این مجموعه و به‌طور کلی جامعه مخاطبان بازی‌های موتورسواری مواجه شد. سیستم هدایت واقعگرایانه و هندلینگ حرفه‌ای این بازی می‌تواند تجربه RIDE 4 را برای کسانی که قبلاً با این مجموعه آشنایی ندارند کمی چالش برانگیز کند، اما با تسلط روی مکانیزم‌های گیم‌پلی این بازی می‌توانید از تجربه جذاب آن لذت ببرید. از ویژگی‌های متمایز کننده‌ی این بازی، تعداد زیاد برندهای لایسنس شده‌ی موتورسیکلت‌هایی است که تجربه کاربری بازی را بسیار متنوع کرده است. به طوری که هر موتور با برند متفاوت، سبک خاص خود را دارد.

تکنولوژی هوش مصنوعی باعث شده تا تجربه مسابقات در این بازی طبیعی‌تر و با شرایط عادلانه‌تری به نظر برسد؛ درحالی که در قسمت‌های قبلی، بعضاً شاهد حرکات باورنکردنی و اغراق شده از سوی حریفان کامپیوتری بودیم. به‌طور کلی، RIDE 4 نسبت به بازی RIDE 3 در سال ۲۰۱۸ پیشرفت‌های زیادی داشته و تنها انتقاداتی که به آن وارد شده، در زمینه عدم ارائه آموزش مناسب برای بازیکنانی است که به‌تازگی با این سری آشنا می‌شوند.

اما این خبر به ویدیوی جدیدی مربوط می‌شود که اخیراً از کانال یوتیوب Joy of Gaming منتشر شده است. در این ویدیو، گرافیک RIDE 4 روی پلی استیشن 5 به تصویر کشیده شده که بدون اغراق شبیه به فیلم‌های واقعی به نظر می‌رسد. زاویه اول شخص گیم‌پلی این بازی، بازیکن را عملاً در میانه‌ی یک مسابقه موتورسواری قرار داده و تکنولوژی جدید رندرینگ در سخت‌افزار نسل جدید نیز به زیبایی به کمک آن آمده است. انعکاس واقعگرایانه آینه‌های موتور، قطرات بارانی که روی شیشه جلو می‌افتند یا نمای واقعی چراغ‌های دیگر موتورسیکلت‌ها به زیبایی تجربه را شبیه‌سازی می‌کند. خود پیست مسابقه نیز از جمله جوانب برجسته‌ی این ویدیو است که بی عیب و نقص و با هوای ابری و آسفالت خیس و جزئیات عالی به تصویر کشیده شده است.

بازی‌های مسابقه‌ای مدرن، به سختی تلاش می‌کنند تا بازیکنان را در تجربه واقعگرایانه خود غوطه ور کنند. از طرفی با هر نسل جدیدی از سخت افزارهای گیمینگ که چند سال یک بار معرفی می‌شوند، این هدف بیشتر و بیشتر دست یافتنی می‌شود. فناوری ری تریسینگ اخیراً به پای ثابت بازی‌های نسل جدید تبدیل شده و با ارائه‌ی یک مدل سازی دقیق از نحوه‌ی بازتاب پرتوهای نور، نقش مهمی در ارتقاء گرافیک این نسل با گذشته ایفا می‌کند. متأسفانه همه‌ی بازی‌های مسابقه‌ای از این تکنولوژی‌های مدرن بهره‌مند نمی‌شوند و مثلاً در Gran Turismo 7 شاهد استفاده از ری تریسینگ نخواهیم بود. البته گفته شده که مثلاً در قسمت‌هایی مانند گاراژ و تکرار صحنه‌های بازی، از ری تریسینگ استفاده شده که خب به پای تجربه Real-Time آن در حین بازی نمی‌رسد. بنابراین نمی‌توان در Gran Turismo 7 جلوه‌های فوق‌العاده‌ای که در آینه بقل‌های RIDE 4 می‌بینیم را انتظار داشت.